هدایای تبلیغاتی

به مجموعه اقداماتی گفته می شود که یک مجموعه یا یک شخص برای معرفی و سپس فروش محصول یا خدمات خود انجام می دهد. با توجه به یافته هایی از قرنهای پیش که روی سنگ نوسته ها و حکاکی و طراحی روی سازه های گلی پیدا شده است، در می یابیم که پرکاربردترین و شاید اولین اقدامات تبلیغاتی برای گسترش تفکرات مذهبی و دینی صورت می گرفته است. امروزه تبلیغات بر پایه متدهای روز انجام می گیرد.

تبلیغات در بالا بردن توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه می تواند نقش پررنگی را ایفا کند. درواقع تبلیغ یک منبع دریافت اطلاعات و نیز صرفه جویی در وقت برای مصرف کننده می باشد و در عین حال راهی برای به هدف رسیدن تبلیغ کننده و نیز رساندن پیام به افراد دیگر از ایجاد روابط منطقی، به هدف ایجاد دگرگونی در رفتار و خواسته ها آنها می باشد.

هنر هدیه دادن

قبل از دادن هدیه باید به این نکته توجه شود که هم هدیه دهنده و هم هدیه گیرنده دارای سیاست و برنامه خاص خود می باشتد و باید دقت کرد که این سیاست از بین نرود. از جمله اعمال سیاست درمورد سقف هدیه و یا درمورد شرایط هدیه. آمار نشان می دهد که هدیه های تجاری ابتدا به مشتریان عمده و سپس به کارفرمایان و درنهایت به مشتریان موفق می رسد.

تنها دلیل ثابت برای هدیه دادن، تقویت رابطه شخصی بین هدیه دهنده و هدیه گیرنده می باشد و اکثر افراد این واقعیت را قبول دارند که هدیه دادن یکی از راههای به صرفه در ایجاد حس مشارکت و روابط ارزشمند می باشد.

موقع دادن دادن هدیه تبلیغاتی به مشتریان خاص و نیز مشتریان معمولی باید دقت شود ، رفتار و برخورد با آنها یکسان باشد. درصورتیکه هدیه تبلیغاتی می تواند متفاوت باشد. این موجب می شود که مشتریان معمولی به مشتریان خاص تبدیل شوند.

لزوم هدیه تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی از مهمترین عوامل در جلب توجه مشتری می باشد که موجب به خاطر سپردن محصول و خدمات می شود. پس انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی و بکارگیری خلاقیت در طراحی آن، و مرتبط بودن با محصول اهمیت دارد. همچنین بسیاری از هدایای تبلیغاتی به منظور قدردانی از مشتریان به کار میرود که بسیاری از مشتریان از آن هدیه استفاده میکنند.

به کمک هدیه های تبلیغاتی، می توان با مخاطبان و مشتریان ارتباط باالقوه برقرار کرد و برای ادامه ارتباط روی آنها حساب باز کرد. هزینه اندکی دارند و فرآیند بازاریابی را جهتدارتر و ساده تر می کنند.

موجب می شود که در جوانب محصول هیجان ایجاد شود و مخاطب به هیجان آمده و محصول سر زبانها پخش شود. می توان آن را با قرعه کشی همراه کرد تا جذابیت بیشتری داشته باشد و بین مخاطبان هیجان ایجاد شود.

ویژگی هدیه تبلیغاتی

هرچه عمر هدیه تبلیغاتی بیشتر باشد و نام شرکت روی آن حک شده باشد بیشتر دیده می شود. تبلیغات نوین به ماندگاری در ذهن نسبت به ماندگاری ظاهری توجه بیشتر می کنند. نوع و مکان حک نام تبلیغ کننده روی هدیه ها، با توجه نوع هدیه مشخص می شوند.

باید بین نیروی فروش و مشتری ارتباط برقرار باشد. یعنی اگر هدیه را شخصی به مشتری بدهد که مشتری او را می شناسد، تاثیرپذیری بهتری خواهد داشت.

زمان هدیه تبلیغاتی

برای اثربخشی بیشتر هدیه تبلیغاتی باید زمان ارسال آن مناسب باشد. به عنوان مثال نزدیک عیدهای سالیانه ، جشن ولنتاین و سایر تعطیلات رسمی. سالگرد شروع یک کار و یا سالگرد زمانیکه با مشتری وارد مرحله تجاری شده ایم، مواقع مناسب برای هدیه دادن هستند. ارسال هدیه تبلیغاتی در فاصله زمانی های کوتاه جنبه مثبتی برای مشتری ندارد.

انتخاب هدیه تبلیغاتی

همانطور که فردی که قصد خرید برای مادر ، همسر و دختر خود را دارد، معمولا از هدیه های یکسانی استفاده نمی کند، درموقع هدیه دادن، باید به هدیه، هدیه گیرنده و اخلاق سازمان توجه کنیم.

به عنوان مثال، در ارتباط بین پزشک و بیمار، پزشک معالج درصورت تمایل می تواند از جاقرصی، ابزار سنجش قند، چربی یا فشار خون، پدهای طبی، ماساژور یا لوازم آرایشی و بهداشتی استفتده کند. و یا در ارتباط کتابفروشی و دانش آموزان، کتابفروش از کتاب توجیبی و لوازم التحریر می تواند استفاده کند.

از نظر ما انسانها پاداشهای مالی به عنوان درآمد ما محسوب می شود. هدایایی که از نظر ارزش مادی از حد معینی بالاتر هستند برای گیرنده حس جالبی را ایجاد نمی کنند. کاربردی بودن هدیه و احساسی بودن هدیه دو جنبه متفاوت هستند که باید به آنها توجه کرد.

نمونه محصول خود شرکت الزاما بهترین هدیه نیست. در بسیاری از شرکتهای دنیا ، ماندگارترین هدیه سال نو همان کارت تبریک است. افرادی که طبقه اجتماعی بالاتری دارند و مدیران علاقه زیادی به استفاده از هدایای تبلیقاتی با نام و لوگو ندارن و باید اشیوه بهتری استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *