تبلیغات و هدایای تبلیغاتی

در تعاریف بازاریابی می‌توان گفت بازاریابی فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها وخواسته‌ها از طریق فرآیند مبادله است. با این حال روش‌های گوناگونی نیز برای بازاریابی شرکت‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها، هدایای تبلیغاتی یا هدیه‌های تجاری است. این هدایا اجناسی هستند که در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می‌شوند. این محصولات برای تبلیغ یک رویداد، شرکت یا عنوان تجاری در یک نمایش تبلیغاتی یا کنفرانس داده می‌شود و بخشی از رقابت عظیم بازاریابی است.

هدایا با چاشنی تبلیغات

 امروزه اگر شرکتی مشتریان کمی داشته باشد، می‌تواند با استفاده از هدایای تبلیغاتی تعداد مشتریان خود را افزایش دهد، بنابراین و برای این کار باید به علایق مشتری توجه کند

امروزه در بازاریابی و بازارسازی ایجاد یک رابطه قوی بین تولیدکننده یا عرضه‌کننده باهدف که همان مشتریان و خریداران هستند نکته‌ای بسیار مهم است. مشتریان و خریداران با توجه به رقابت‌های نزدیک میان شرکت‌ها، طبعا انتخاب‌های متعددی برای خرید خواهند داشت، اما وفاداری آنها به فروشنده یا تولیدکننده دست و دلباز و خوشرو بیشتر است؛ حتی اگر قیمتی که بابت یک محصول پرداخت می‌کنند، نسبت به سایرین بالاتر باشد .

جان هال، نویسنده مجله فوربس، درباره این روش در بازاریابی می‌نویسد: «هدایا در طول سال جای شما را در ذهن مشتریان حفظ می‌کنند.» مجله تجاری ساکرامِنتو نیز در این باره گزارش می‌دهد: «در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌ها به علت رکود اقتصادی نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، به همین دلیل بسیاری بر این باورند که هدیه دادن برای حفظ روابط مهم است.»

امروزه اگر شرکتی مشتریان کمی داشته باشد، می‌تواند با استفاده از هدایای تبلیغاتی تعداد مشتریان خود را افزایش دهد، بنابراین و برای این کار باید به علایق مشتری توجه کند. هدایای تبلیغاتی در اشکال و قالب‌های گوناگون هستند. سایت‌هایی نیز وجود دارند که هدایای تبلیغاتی را به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان می‌گذارند، به این معنی که در وب‌سایت‌های خود هدایای تبلیغاتی موجود را در اختیار مشتری قرار داده و به او معرفی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *