هدایای تبلیغاتی و تأثیر آن بر بازار

در جوامع امروزي با وجود افزايش جمعيت انساني شهرها و مناطق مختلف،روابط از عمق به سطح رسيده اند. بدين معنا که گسترش و پيشرفت تکنولوژي و ارتباطات باعث شده است که انسان ها در هر جاي دنيا با همديگر بتوانند ارتباط برقرار کنند ولي در عين حال روابط عمیق خود را از دست داده اند و به زبان ساده تر اعتماد در بين افراد رخت بربسته است.

با اينکه امروزه،هر فرد با تعداد بيشتري از افراد ديدار و ارتباط دارد ولي اين ارتباطات اجتماعي در اکثر موارد سطحي شده است. دليل وجود اين پديده هم مدرانيزاسيوني است که نياز افراد به ارتباط با يکديگر را کاهش داده است. اين بي اعتمادي،کاهش سطح روابط و از بين رفتن عمق روابط در همه جنبه ها و زمينه هاي اين جوامع رسوخ کرده است.براي مثال در بازارهاي عرضه و تقاضا، افول روابط ميان فردي باعث شده تا هم متقاضي و هم عرضه کننده با بي اعتمادي نسبت به يکديگر نگاه کنند.مشتري، فروشنده را موجودي مي بيند که براي کسب منافع خودش در تلاش است و بالعکس.

اين رفتار در بين فعالان بازارهاي عرضه و تقاضا از زمان پيدايش سيستم بده بستان وجود داشته است ولي با ورود نظام سرمايه داري به عرصه هاي اقتصادي جوامع،اين رفتار شدت و حدت بيشتري به خود گرفت.

اما اين پايان داستان نبود و نظريه پردازان تبليغاتي و فعالان عرصه هاي بازاريابي با کمک از علوم جامعه شناسي و روانشناسي در پي رفع اين اختلال برآمدند.يکي از راه حل هايي که بسيار مورد توجه قرار گرفت و به کمک هر دو طرف(مشتري و فروشنده) آمد، استفاده از هداياي تبليغاتي بود. شايد بتوان گفت که هداياي تبليغاتي يکي از مهم ترين عوامل جلب توجه مشتري است، که مي تواند تاثير زيادي در به خاطر سپردن محصول يا خدمات موسسه ارائه دهنده محصول و خدمات،داشته باشد بنابراين انتخاب صحيح نوع هديه تبليغاتي، بکارگيري خلاقيت در طراحي آن و مرتبط بودن آن با محصول يا خدمات مورد نظر از اهميت بالايي برخوردار است و با توجه به اينکه درصد بسيار بالايي از هداياي تبليغاتي براي قدرداني از مشتريان يا همکاران بکار رفته و بسياري از آنها از هديه تبليغاتي خود استفاده مي کنند، ارائه هديه اي خلاق که مخاطب را به هيجان آورد باعث خشنودي مخاطب و پيدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبليغ کننده در او مي گردد.

برچسب گذاری توسط , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *